Ustav Republike Hrvatske.. / The Constitution..

Bu Hırvat filmi, nasıl bi film mi? Sevginin, gerçekten, bizi kurtaracak tek mefhum olduğunu, sadece ama sadece 90 dakika kadar kısa bir sürede, hem de öyle büyük konular üzerinden, ancak öylesine zarif ve sade olarak anlatan harika bir film! Keşke herkese zorla izlettirilse diyebileceğim, ancak derken de bazı kişilerin bakış açıları dolayısıyla filmin tek bir yönüne takılıp kalacağını ve büyük resmi ne yazık ki göremeyeceğini düşündüren bir yapım. Sevginin, bir başına, ne kadar güzel, ne kadar kapsayıcı, ne kadar dönüştürücü, ne kadar büyük olduğunu; öyle güzel, öyle zarif, öyle ince, öylesine kendini hissettirmeden hafif hafif anlatıyor, gösteriyor, bir anlamda fark ettirmeden yalvararak bize seyrettiriyor ki inanamazsınız.
Şahsen uzun süredir izlediğim en ‘güzel’, böyle dolu dolu ‘güzel’ dedirten bir film. Bizleri, hepimizi, tüm dünya insanını birbirinden uzaklaştıran, yabancılaştıran tüm ‘baba’ konulara değiniyor, hepimizin aslında nasıl güzel bir şekilde birbirimizle bağlantılı olduğumuzu; birbirimize hiç düşünmediğimiz noktalarda ihtiyacımız olduğunu, aslında ‘kapılarımızı’ hiç kapamamamız gerektiğini, bizi harbiden sevginin ‘kurtaracağını’ o kadar naif ve kaliteli anlatıyor ki. O yüzden de posterindeki başlığı sonuna kadar hak ettiğine kanaat getirttiriyor:
‘A Love Story About Hate’. Ay bilmiyorum, ben bu filme bayıldım. Böylesi bıçak sırtı mevzuları öylesi harikulade anlatabildiği için yönetmenine, senaristine ve her bir yaratıcı ekibine tüm kalbimle hayranlık duydum, gıpta ettim, özendim.
Sonra sadece konu ve ilmik ilmik işlenişi mi; hayır. O aralara serpiştirilen ve sizi hiç ummadığınız anlarda tebessüm ettiren esprilerin harikalığı; o seçilen tüm karakterlerin katman katman açılıp bize kendini gösteren nitelikteki muhteşem seçimi; her ana dair tüm seçilen müziklerin zarifliği; giysilerin-aksesuarların, fincanların, dekorasyonun (tabii ki başrolün eksenindeki) ilham verici estetiği; o balkonun güzelliği vd. hepsi birer incelik, hepsi birer güzel ötesi detay olarak da arz-ı endam ederek göz zevkimizi, sinemanın büyüsünü seyreyleyişimizi nasıl güzel taçlandırıyor, anlatamam.
İzleyin lütfen ve bana yazın siz de, paylaşıp konuşalım bu güzelliği..

Comments