Vegetarian..

Nasıl oldu ve denk geldi bilmiyorum ancak tam kitabı bitirdiğim günün akşamında filmini bulabildim ve izledim! Öyle ki, tam da kitabı bitirdikten sonra, yazımı yazarken, meğer yayınlandığı yıl, kendi ülkesinde bir film adaptasyonunun olduğunu öğrendim. Her şey taze taze kafamdayken izleyebilmek çok keyifliydi. Ancak ne yazık ki sadece tek keyif oydu! Zira film çok kötü çıktı! Kitabın, benim için en iyi yanlarından biri olarak ifade ettiğim o görselliğini (bir yazım eseri olmasına rağmen), bir görsel eser olan filmde bulamadım desem! Şaka gibi. İnanamadım. Resmen heba edilmiş, yazık olmuş. Sırf çevrilmiş olmak için çevrilmiş.
Kitabın o kısacık cüssesiyle geçirdiği duyguların birini bile veremedi! Oyuncular desen Allah’a emanet! Hoş zaten, kanımca yansıtılması çok zor olan karakterleri yapamamış olmaları çok normal ama bu kadar mı!
Ne o renkler, çiçekler, desenler, yağmurlar, orman... kitabın ana görsel taşları.. hiçbiri doğru dürüst yansıtılmamış. Çok amatörce olmuş naçizane fikrimce.
Kitapta zaten sinir olduğunuz karakterlere daha fazla sinir oluyor, üzüldüklerinize bile üzülemeyip öylece kala kalıyorsunuz, benden söylemesi. Siz en iyisi, okuyacaksanız kitabı okuyun, sonra ister izleyin ister izlemeyin. Ancak okumadan hiç izlemeyin derim, yazık vaktinize.
Meraklısına: İlgili kitap Vejetaryen'e dair yazım: http://bit.ly/vejetaryenkitap

Comments

Popular Posts