Tiny Beautiful Things: Advice on Love and Life from Dear Sugar / Cheryl Strayed..


Hani bizim meşhur Güzin Abla köşemiz vardır ya bu kitap da, Wild kitabı ve oradaki biyografik hikayesi ile dünyaca ünlenen Cheryl Strayed’in, Dear Sugar takma adıyla, kendini gizleyerek, The Rumpus adlı internet sitesine gelen mektupları cevapladığı ve tavsiyeler verdiği yazılarından bir seçki olarak karşımıza çıkıyor.
Kendisi bir psikolog olmasa da yaşadığı zorlu hayatın ona kazandırdığı tecrübeler ışığında, kanımca, oldukça yere basan, yerinde tavsiyeler veriyor. Öyle ki, kitapta da ifade ettiği gibi, daha önce de, aynı şekilde, onun yaşadığı kötü tecrübelere maruz kalan gençlere zaman zaman okullarda vb. gönüllü danışmanlık görevinde de bulunmuş. Zira ilgili köşeyi de hiçbir karşılık almadan, ihtiyacı olmasına rağmen sadece yardım edebilmiş olabilme umuduyla yazmış.
Bazı konular, kültürel olarak belki bizim toplumumuza uymuyor olabilir ancak ben bilmesem de hem bizde hem başka ülkelerde, birebir olmasa da benzer durumlarla karşılaşan kişilerin olduğunu düşünüyorum. O yüzden de çok yardımcı nitelik taşıdığı, taşıyacağı kanısındayım. Bazı anlatılan konular dehşet hüzünlü olduğu için, üzülerek itiraf ediyorum ki, detaylarını atlayarak okudum. Çünkü gerçekten içimi kaldıran nitelikteydi. Çok üzüldüm ve içime oturdu. Allah yardımcıları olsun diye dua ettim.
Onun dışın da, ben de yazarımızı, dediğim gibi Wild kitabı ile tanıdım. O kitaba da çok aşık olmadıysam da dilini, yazımını, anlatım tarzını, yaşadıklarına dair bakış açısını beğendiğim için diğer kitaplarını okumak istediydim. Ne zamandır da listemdeydi. Neyse ki geçen yaz bir kütüphanenin indirim standında karşılaşınca hemen atladıydım. İyi ki de öyle olmuş. Çünkü altta da birçoğunu paylaşmaya çalıştığım gibi, gerçekten de yaşama dair çok iyi tespitlere sahip olduğu kanısındayım.
Sonuç olarak tavsiye niteliği taşıyan, farklı gerçek yaşam öykülerine dayandırılan bir nevi kişisel gelişim-yardım kitaplarını, bu tarz köşe yazılarını vb. okumayı seviyorsanız seveceğinizi, beğenerek okuyacağınızı düşünüyorum. Ya da hiç olmadı Cheryl teyzenin yazım tarzına da bir göz atmış olursunuz derim ;)
The essential work of literary art: they make us more human than we were before. We need books, because we are all, in the private kingdom of our hearts, desperate for the company of a wise, true friend. Someone who isn’t embarrassed by our emotions, or her own, who recognizes that life is short and that all we have to offer, in the end, is love.
pp. 8-9.
Your light. The one that goes blink, blink, blink inside your chest when you know what you’re doing is right.
p. 33.
I record my life copiously and artfully in my journals.
p. 56.
It’s essentially mental self-discipline. I’m not suggesting one deny negative emotions, but rather that you accept them and move through them by embracing the power we have to keep from wallowing in emotions that don’t deserve us well.
p. 114.
I hope when people ask what you’re going to do with your … degree you’ll say: Carry it with me, as I do everything that matters.
p. 134.
By stepping aside, they’ve done you a favor. Because what you’ve got left after the fools have departed are the old souls and the true hearts. Those are the über-cool sparkle rocket mind-blowers we’re after. Those are the people worthy of your love.
p. 155.
Most of those things will have to do with forgiveness.
p. 351.
Sometimes you'll hold on really hard and realize there is no choice but to let go.
Acceptance is a small, quiet room.
pp. 351-352.