The Strap Saver..

Önce bu minik zavazingonun ne olduğunu söyleyim; kendi kısaltma çengeli yeterli olmayam askılar için daha da kısaltma imkanı sağlayan bir çift çengel! Tam olarak nasıl anlatacağımı bilemediğim için olayın nasıl vuku bulduğunu söylemem en iyisi sanırım. Şöyle ki:
Bu sene ilk kez, bu güne kadar ihtiyaç duymadığım bir gereklilik içerisine girdim. Normal bedeni yine aynı olan iç çamaşırlarımdan yeni aldığım birkaç tanesinin askısı, en sona getirmeme rağmen büyük/uzun kaldı. Ben de kesip biçmekte iyi değilim, yapan bir terzim de yok, kaldı ki bi de ona delice para vermek istemiyorum minicik bir olay için, artı bir de beğenmezsem kesileceği için geri dönüşü de yok. Öyle ki internette de arattığınızda (nasıl askı kısaltılır vb diye) hep dikiş nakış işleri, dikiş makineli-iğneli çözümler çıkıyor.
Şaşırtıcı olansa, ilk böyle bir ihtiyacım olduğunda, daha doğrusu olduğunun farkına vardığımda, ay nasıl olacak diye hayıflanırken bir anda kafamda ışık yanmış ve 'kesin buna çözüm olacak bir obje icat etmiştir bu Amerikalılar, zira her şeyin bi şeyini buluyolar, buna da kesme biçmeye gerek kalmadan, takılıp kısaltmalık bir şey yapmışlardım' dedim ve araştırmaya giriştim. Ancak şoke oldum. Zira hangi anahtar kelime ile aratırsam aratayım hep karşıma o dedim kesmeli dikmeli çözümler çıktı, onlara dair uygulama videoları çıktı durdu. Sadece Google'da değil, direkt ne Amazon'da ne ebay'de hiç ama hiçbir şey çıkmadı!! Şoke oldum resmen.
En son bir gün, neredeyse bir aylık google search'ten ve etrafımda bulduğum tüm yerli yabancı kadınlara sormaların ardından (onlar da hiç böyle bir şey görmedikleri iletti!) tesadüfen bir siteye denk geldi. O da bu "TheStrapSaver.com" oldu! Tam birebir işlevin karşılığı olan ismi ile!
Bir de baktım ki tam da o ismi, marka adı ile tescili alınmış ve sitede de sadece ve sadece bu ürün satılıyor! Siyah rengi, altınımsı ten rengi ve mat gümüşümsi rengi ile 3-4 farklı (inch/mm olaraktan) boyutları dışında hiçbir şeyi yok! Sadece siteden satışı var ve tek çiftini, kargo hariç 15a satmıyorlar mı! Birkaç çift alırsan birim fiyatı düşüyor o kadar!
Sonra şoku atlatınca, dur dedim mutlaka bunun muadilini, taklidini yapmış, daha ucuzunu satışa sunmuşladır dedim. Ancak gel gör ki bir şok daha. Nasıl bir ürün/marka tescili ise bir tane değil, yarım tane bile bulamadım! Resmen şoke oldum.
Demek ki neymiş, benim gibi deli çokmuş, böyle bir ihtiyacı olan başka manyaklar da varmış ve bunu yakalayıp süper bir tek marka olmayı başaranlar da varmış. Helal olsun dedim. Ve ilk siparişimi, içim gide gide, resmen paraya kıyıp, kendimi 'olsun çıkarır çıkarır hangisini kullanırsam ona takar' diye ikna ederekten verdim :) Bir hafta sonra bu minik kesede elime ulaştı. İçerisinden minik bir kartonetteki 'nasıl kullanılır?' şeması çıkmasına rağmen çok zor çözebildim. Hoş ben böyle şeylerde pek el becerisine sahip değilimdir. Dream catcher örgüsünü bile yüz kez video izleyip onbin resim inceledikten sonra beş kez söktükten sonra çözebilmiş biriyim. O yüzden bunu da youtube'ta bulabildiğim sadece bir iki videoyu evire çevire izlememe rağmen kendi çabamda çözdüm. Zira ne içinden çıkan şema ne de o videolar, hiç tam açıklayıcı olmadı. Çok hızlı, çok atlamalı, hiç doğru düzgün gösterici olmadı, değildi. Çok şükür ki deneye deneye buldum ve vuslata erdim!
Evet resmen işe yaradı. Çok basit bir çengel tipi, şak diye soruna çözüm oluverdi. Kısacası moda alemi için küçük ama benim için, jalenin alemi için çok büyük bir adım oldu! Sadece taktıktan sonra, askının yapımında öyle bir ekstra kıvırma mevzu bahis olmadığı için o noktalarda kıvrımın oturması ve çengel-tokayı attırmaması için, iz yapana kadar biraz kullana kullana vakit geçirmek gerekliliği oluyor onu da dipnot olarak söylemeden geçmeyim.
Ancak sizin de böyle bir sorununuz var ise, kesme biçme yapmadan çözmek isterseniz ve paraya kıymaya hazırsanız sizi benim gibi 1 ay normal araştırma + 1 ay da muadilini arama olmak üzere 2 ay gibi bir vakit kaybından kurtarmak için paylaşmak istedim. Hoş, ben aldığımdan beri bi dört ay geçmiştir. Şu an durum nedir, ben aramalarımla belki de siteyi aramalarda üst sıralara taşıdım mı :), tesciline rağmen muadilleri çıktı mı bu arada hiç bilmiyorum. Yok eğer benim bilmediğim başka bir çözüm biliyorsanız, siz de bana onu iletirseniz çok ama çok sevinirim.
İşte böylesi minik bir durumun benim için fazla büyüyen hikayesi budur :)

Popular Posts