Finding Dory..

İlk filmi izlediğimde üniversitede idim ve sinemada kaçırınca VCD'den izlemiştim! Ne kadar zaman geçtiğini ve ne kadar yaşlandığımı varın siz hesap edin! Ve şimdi devam filmini ise bir teyze olarak! yeğenlerim ve ablamla izledim, sinemada.
Zaten o zaman da en çok Dory'i sevmiş, bir balık burcu olarak, balık hafızası esprisine oldum olası maruz kalmış olma kontenjanından kendisine kanım pek kaynamıştı. Hem tipine, hem sesine, hele ki ilk filmdeki o balinalarla sözde konuşma sesine hasta olmuştum. Yıllar sonra bile, yeğenime izlettirdikten sonra paso aramızda taklidini yapar olmuştuk.
O yüzden aslına bakarsanız, Dory-sever tek ben olmasam gerek tezi bağlamında bir devam filminin gelmesi hiç de sürpriz olmadı. Asıl sürpriz, bu kadar ama öyle böyle değil, buuuu kadar uzun bir zaman sonra gelmiş olması oldu, kanımca.
Onun için iyi oldu, güzel oldu ancak keşke daha iyi olaydı be gülüm!
Neden mi? Çünkü çok silik geldi! Neden bilmiyorum ama çok daha canlı çok daha heyecanlı -tabiri caizse-, bekliyordum ben korkarım. Evet espriler iyiydi, yerindeydi, ince düşünülmüştü.
Ancak hani onca sene ince ince bunlar not alınmış, kenara konmuş konmuş bekletilmiş, birikince de hadi film yapalım denmiş gibi geldi! Çok garip ama bana böyle hissettirdi. Bir de ee bunca espriyi nasıl bir arada kullanırız diyerekten, sonradan senaryo onlara uygun kotarılmış gibi geldi! Hani elbise vücuda değil, vücut elbiseye uydurulmuş gibi! Ee durum böyle olunca de haliyle defosu fazla olmuş gibi geldi bana.
Bu kapsamda özellikle de konu fazlasıyla dolanbaçlandırılmıştı. Süre uzatılsın diye sürekli bir dönemece girilmiş, uzatılmış da uzatılmış, kulak teee öbür taraftan tutulmuş gibi geldi.
Hoş tabii ben bunları dana yaşında biri olarak hissettim, minnoşlar hiç farkına varmaz. Ancak yeğenlerimden gidersem de onların da aşık olduğunu, dehşet beğendiklerini söyleyemem. Ama bi de şu var ki 10 yaşındaki yeğenim sonuna kadar izleyebildi, diğerleri uyuyakaldı desem! Ki onlar, Angry Birds'ü sonuna kadar izlemiş, dehşet beğenmiş, dakka başı dönüp bu filme getirdiğiniz için çok teşekkür ederim diyen tipler! Siz ordan pay biçin derim.
Kısacası keşke o kadar beklenmişken az daha uğraşılsaydı. Ancak ilkini izlediyseniz mutlaka meraktan izleyeceksinizdir, ee zaten bi bakında derim.
Hele ki hemen unutmadan söyleyim, Dory'nin bebiş halini kesinlikle görün, o şekerliğe aşık olun derim. Zira ben öyle oldum! Geberdim! Bakıp bakıp duruyom tipine :) o kadar yani..

Popular Posts