The Hateful Eight..

Sinema-Tv öğrencileri ve öğretmenlerinin kanımca favori yönetmeni Tarantino, tam ama taaaam tarzının bir örneğini daha ortaya koymuş.
Tüm o her ayrıntısının, anlayana bir atıf içerdiği, anlamayana da sürekli 'oğlum ben bir şeyler kaçırıyorum, burada başka bir alt metin daha var ancak ben anlayamıyorum' dedirten; kullanılan objeler, çekim açıları, müzikler ile de bunu uygulayan, hani tam textbook'una uygun yapılmak için elinden gelen her şeyin yapıldığı; tüm bu emeğe delicesine çaba harcalayanların da en azından isimleriyle ekranda arz-ı endam etmesine o uzuuun jeneriği ile olanak tanıyan bir film.
Ve ismini hak eder derecede, en azından erkek olmayan biri olarak nefret ettiresili davranışlarda bulunan o 8 erkeğin de sıfatlarını sonuna kadar verdiklerini söylememe gerek yok. Hatta kadından bile bök geldi. Bir kere suratına ve ona yapılanlara bakamadım. Sırf ona değil, ikinci yarıdan sonraki ve hele ki oooooo son sahnedeki olaya hiççç gözlerimi açmadım!
Ben bu kadar grotesk (eğer doğru sıfat buysa) sevmiyorum, sevemiyorum, sevilesi bulamıyorum.
Kısacası, hep dediğim gibi Tarantino manyağı iseniz, sinema öğrencisi iseniz, o da olmadı benim gibi Oscar maratonu yapıyorsanız bakın, ha bi de grotesk, şiddet, katarsis severgillerdenseniz izleyin; ancak geriye kalanlardansanız kaçarak uzaklaşın!

Popular Posts