mutluluk dopingi yapan 4 kural..

Hazır yepyeni bir yıla başlamışken, 2014 kararlarımızı almışken, anında mutluluk yükseltici doping etkili bir bilgiyi sizle de paylaşmak istedim. Dr. Öz'ün programında (evet ben seviyor, çok faydalı buluyor, çok şey öğreniyor, keşke bizde de olsa diye hayıflanıyor, fırsat buldukça izliyor, size de tavsiye ediyorum) izledim ve çok etkili buldum. Zira eminim siz de benim gibi bugüne kadar kendi deneyimlerinizle çoktan fark etmişsinizdir ancak ben de ilgili program vesilesiyle bu postta bir kez daha size, maddeleyerek hatırlatmak istedim. Hep fark edip  uyguluyordum, şimdi de bir PhD tarafından (mutluluk üzerine araştırma yapan, bilimsel olarak kanıtlanan şekilde) ne kadar doğru olduğunu duymak çok memnun ve mutlu etti.
Daha uzatmadan size de anlatayım ;)
1. Zihninizi Düzenleyin
Ve bunun için de öncelikle her sabah yatağınızı düzeltiyorsunuz; zira küçük bir aktivite ancak onu başarmak ilk aşamada bir şeyi (çok basit dahi olsa) başarmanın zafer duygusunu veriyor. İkinci olarak da düşünceleriniz düzene girmesine, zihninizdeki dağınıklığın toparlanmasına siz farkında olmadan büyük bir etkide bulunuyor. Deneyin farkı göreceksiniz.
2. Müzik Dinleyin
Gün içinde ne zaman kendinizi kötü hissederseniz, modunuz düştüğünde, hatta sabah uyanır uyanmaz güne başlarken; sevdiğiniz, sizi mutlu eden şarkıyı çalın gitsin. Direk doping etkisi yapıp, çikolata yemiş gibi sizi iyi hissettirecek, mutluluk aşılayacak göreceksiniz.
3. Bir Rutine Sadık Kalın
Yıllar önce bunu post olarak bile yazmış olmak beni çok şaşırtıyor ve mutlu ediyor. Gerçekten çok doğru bir kural. Kendinize her gün uygulayacağınız, hep bağlı kalacağınız bir rutin belirleyin. İlle komplike olmasına gerek yok. Örneğin, sabah kahveni iç, günlüğüne yaz, yürüyüşe çık, akşam kitap oku, bir dizi-film izlemeden günü bitirme gibi basit, rahatlıkla sürdürülebilir bir şekilde uygulayabileceğiniz şeyler olsun. Çünkü rutin, kendinizi güvende hissettirir, bir şeyler başarmanın huzurunu verir ve bir bir atılan adımlarla bir süre sonra uzun bir yol kat ettiğinizi gösterir ve öyle de olur.
4. Şükretme Üzerine Pratik Yapın
Evet insan gündelik koşuşturmacada şükretmeyi unutuyor ancak siz, her gün günlüğünüze bir cümle bir şükür yazsanız, bilgisayarın açılmasını, asansörü, otobüsü-taksiyi beklerken 1-2 sn/dk olsa da şükretseniz ve bunu spor gibi bir alışkanlık haline getirmek üzere bir süre pratik yapsanız; çok kısa bir zaman sonra artık farkında olmadan her şeye ne kadar şükredebildiğinizi göreceksiniz. Ve bu size mutluluk ve ardından huzur verecek..
Evet işte bu kadar, sadece 4 basit kural. Aslında basit ancak uygularken hep atlıyoruz, unutuyoruz. O yüzden bu yazı hem kendime, hem size bir hatırlatma olsun ;)

Meraklısına 1: Mehmet Öz'ün programında yayınlanan ilgili bölümü izlemek isterseniz link..
Meraklısına 2: İlgili bölüme dair makaleyi/metni okumak isterseniz o da bu linkte..

Comments

  1. bulaşık makinasını boşalt diye deftere yazacağımıza gidip boşaltıversek :))))))

    ReplyDelete
  2. iste o ballı kaymaklı, daha guzel olur ;) :)))

    ReplyDelete

Post a Comment