'hangi ürün ne kadar zararlı kimyasal içeriyor'u gösteren Google!..


Takip edenler, görenler bilecektir ki blogumda öğrendikçe, gördükçe organik ürünler, özellikle de kozmetik ve kişisel bakım ürünleri/markaları paylaşıyorum; ya da ürünleri seçerken nelere dikkat etmemiz gerektiğine dair ipuçlarını iletiyorum. Ben birilerinden bu tip bilgileri, tavsiyeleri öğrendikçe çok mutlu oluyorum, o yüzden de ben de paylaşmayı çok seviyorum. Hafta sonu da tesadüfen çok güzel, iyi ve faydalı bir siteye, yabancı bir organizasyona denk geldim: http://www.ewg.org/skindeep/
Kendisini farklı bir Google gibi düşünebilirsiniz. Öyle ki sadece 'bu ürünün kimyasallık derecesi nedir? faydalılık oranı kaçtır?' diye sorduğunuz bir arama motoru. Bilgi bankasındaki binlerce ürünü (şu an için 78.000)  tarayıp, sizin yazdığınızı bulup, puanlama tablosundaki yerini size iletiyor. 
Dilerseniz hangi maddesinin ne gibi bir soruna yol açabilme riski olduğunu da belirtmeden geçmiyor. Çok yakında (sitede bu sonbahar diyor) bir cep telefonu uygulaması da çıkacakmış. Böylece markette bir şampuana bakarken barkodundan hemen okutup taratarak sonucu öğrenebilecek ve satın alma kararımızı bilinçli bir tüketici olarak yerine getirmiş olabileceğiz. Keşke/Umarım bir Türk versiyonu olur ya da bizim ürünler de zamanla bilgi bankasında çoğalır.
Meraklısına: Hangi ürünü ararken siteyi buldun derseniz? Tansaş'ta (halen) bir ümit daha organik şampuana denk gelirim arayışlarımda parabensiz olduğunu gördüğüm Johnson & Johnson's Lavender Baby Shampoo'suna baktım. Orta derecede sıraladı ve 4 puan verdi (1-10 skalasında)! Biraz zararlı kimyasal var hiç yoktan iyidir :/

Comments

Popular Posts