Prometheus..

Öncelikle konu, yani konunun çıkış noktası bence çok iyi. İnsanlığın esas sorularının üzerine temellenmiş bir alt yapısı var ama beni hayal kırıklığına uğratan nokta, ne yazık ki durumun gelip gelip yaratıklara, salyalı-makinemsi canavarlara bağlanması. Ama sonradan öğrendim ki meğer film, şu ünlü Alien serisinin öncesini, her şeyin başlangıcını (prequel) anlatıyormuş. Keşke öyle olmayaydı da böylesi bir konu ve bağlantılar çok daha somut öncellere bağlansaydı. Denildiği kadar sıkıcı olmasa da, farklı bir şekilde kurgulanmasını dileyerek izledim.
Bunların dışında, kafama, daha doğrusu gözüme takılan bazı sahneler-objeler oldu. Hani tarihi Türk filmlerinde gördüğümüz bugüne dair nesneler gibi.
Bir kere sene olmuş 2094, o kadar ilerleme olmuş, kendi ameliyat eden ameliyat masası bile (ki müthiş bir fikir) yapılmış ama halen gözlük takan bir mürettebat var.
Ve aynı şekilde, böylesi bir çağda çok daha farklı bir tekerlekli sandalye beklerdim. Evet hafif oynamalar var ama daha ileri olması gerekirdi bence. Bu arada bacak eklemlerine takılan aparatlarla yürüme zorluğu çeken birini yürütmek de inanılmaz iyiydi.
Ayrıca işlenen baba-kız, baba-(bir nevi)üvey oğul ilişkisi-ilişkileri, temelsiz, anlamsız, öylesine koyulmuş gibi geldi.
Ama diyorsanız ben Ridley Scott'a taparım, Alien ve serisinin hastasıyım o zaman iş başka. Kesin izlemelisiniz.

Comments