balkonda buschetta gecesi..

Aylardır aşerdiğim bruschettayı yapmak bu geceye kısmetmiş. Belki sizinde aklınıza düşmüştür diye benim yol haritasını paylaşmak istedim. İşte klasik bruschetta tarifi:
* iki kişilik-2 adet büyük tam buğday ekmeği dilimine yetecek kadarlık..
Zeytinyağımızı, tuzumuzu (pempe Himalaya), karabiberimizi, taze fesleğen yapraklarımızı (tercihen balkondan yeni koparılmış:)), bir diş sarımsağımızı ve 1 ader pembe domatesimizi hazır ediyoruz.
Hepsini olabildiğince mini minnacık, küp küp kesiyoruz, bir kapta karıştırıyor ve yap-tuz-karabiber üçlüsü sinsin diye 10 dak. bekletiyoruz. Bu arada çok iyi bir şekilde, arkalı önlü olarak ekmeklerimizi kızartıyoruz.
Kızarmış ekmeklerin üzerine zeytinyağı-sarımsak iklisini (bir çay tabağında hazırlanmış) gezdiriyoruz. Ben rendeleyemediğim için küçücük kestim ama rende daha iyi olur.
Veee ardından, beklettiğimiz karışımı ekmeklerin üzerine bolcana koyup afiyetle yiyoruz. Zira ben dayanamdım, ancak dilimin yarısına gelince fotoğraf aklıma geldi:)
Yanında tam bir İtalyan klasiği yapıp şarap açabilirsiniz. Ama hiç olmadı şöyle sıcacık, yeni demlenmiş 42nolu Tirebolu çayı da süper gider :)
Buona petito amici..

Comments

Popular Posts