Şemspare / Elif Şafak..


Evet son dönemin en çok satan kitaplar listesinin bayağıdır 1. sırasında olan kitap.. Şemspare.. ben şahsen, gazetedeki yazılarını okuyamamıştım; o yüzden tüm yazılar bir ilkti benim için. Ancak bu tarz deneme toplaması olanlardan okuduğum için, o yazıları önceden bilsem de yine de bir üstünden geçmeyi, hiç olmadı üstünden geçmesem de direk bende de toplu halde güzel güzel kütüphanemde bulunsun diye yine de gider alırdım...
Bazı denemeleri, birer gazete yazısı olmasından dolayı yazıldıkları dönemin gündemini meşgul etmiş ve genellikle hüzünlü+düşünceli konularına dair. Bir kez daha biz okuyucuya o derin yaralı olayları hatırlatıp ve ne yazık ki hala çözüme kavuşmamış olmalarının acısını fark ettirip hüzünlendiriyorlar ancak bu da gerekli bir nokta da.. kısacası söz konusu denemeleriyle bir anlamda sosyal sorumluluğunu yerini getiriyor yazar denebilir. Hoş zaten bir yazarın yaptığı, yapması gerekenlerden de biri bu zaten hali hazırda..
Kalbe, yaşama, duygulara yönelik denemeleri ise gerçekten bir an duraksatıp düşündürtüyor... özelde beni en çok kardeşliğe ‘kardeş olmaya, olabilmeye, insanın bir kardeşi olmasına’ dair olanları ve buna dair denemelerin aralarındaki kırıntılar etkiledi.. yazarın geçmişindeki bazı bağlantıların İzmir’de cereyan etmesi de ayrı bir olaydı benim için...
Son sözün ne derseniz; bence alıp okumalısınız.. bizden biri, böylesi başarılı bir yazarımızın emeğine bir yerinden dokunmalısınız...


Comments

  1. Tam da aynı satırları bloğuma yazmak üzereyken rastladım yazınıza.
    Elif Şafak'ın dilini gerçekten çok seviyorum, bence gereğinden fazla eleştiriliyor.
    Sevgiler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cok tesekkurler.. ben de aynı fikirdeyim. klasik bir şekilde, begeninin uzerine gidiyorlar fazlasıyla.. ben de senin yazını okumak isterim. buradan blogunu paylasirsan cok mutlu olurum. tesekkurler... ;) xoxo

      Delete

Post a Comment