Yerli bir dönem dizisi ve kostümleri.. Hanımın Çiftliği..

Altmışları anlatan bir Mad Men olamasa da, ellilere dair bir yerli yapım olarak Hanımın Çiftliği’nin kostümlerinin muhteşem olmasa da gayet başarılı olduğunu düşünüyorum. Tabii ki baş kadın aktris olması nedeniyle Güllü veya yeni adıyla Serap karakterinin giyimi çok daha ön planda. Onu ikinci baş kadın olarak Halide’ninki takip ediyor. İkisinin de dizi gereği kıyafetlerinin kurgusal terzi :) Madam Emma’dan aldıklarını da dipnot düşmek gerekiyor.
Ancak gerçekte dizinin tüm kıyafet, ayakkabı, çanta, şapka ve mücevherlerini; 20 yıldır reklam, film ve dizilere kostüm-aksesuar tasarlayan Atilla Türkantöz’ün* hazırladığını belirtmek gerekiyor. Hamburg Akademisi’nde Kostüm-Sahne Tasarım Bölümü’nü bitiren Türkantöz öncelikle sahaflara gidip eski kitapları topladığını, Adana'yı arayıp 1950'lerde yaşayanlarla telefonda görüştüğünü, internette araştırma yaptığını ve bu şekilde kafasında karakterleri oturttuğunu dile getiriyor.
  • Tüm kumaşlarının eskitmeye elverişli olan türler üzerinden Sultanhamam, Zeytinburnu, Nişantaşı, Osmanbey ve Pangaltı'dan toplandığı belirtiliyor.
  • İstanbul'da hazırlanan 400 adet kıyafet konteynırla Adana'ya yollandı. Adana'da ise kurulan atölyelerde yan rollerdeki oyuncular için 400 kıyafet daha hazırlandı. Yani daha dizi başlamadan 800 kıyafet, aksesuarlarıyla birlikte hazırdı.
  • Oyuncuların ayakkabıları İstanbul'da özel olarak yaptırıldı, ama figüranlara Adana'dan satın alındı.
  • Çanta yaptırmak zor olduğu için eskicilerden ve vintage dükkanlardan çanta toplandı.
  • Şapkalar ise tüneldeki bir şapka atölyesinde özel olarak diktirildi.
  • Mücevherler ise şu an Kapalıçarşı'da yapılmakta.
Türkantöz, oyuncuları, renklere göre sınıflara ayırmış;
Üst sınıf: (Muzaffer, Halide ve çevreleri) Zenginler ve temizleme sorunları yok. O yüzden hep açık renkler kullanılıyor: Ekru, krem, açık kahve, fildişi, tarçın rengi, pudra sarısı, soluk pembe. Kumaşlar: Şifon, tafta, keten, organze ve ipek.
Orta sınıf: (Kasabalılar) Canlı renkler ve şık kadınlar.
Teneke mahallesi: (Güllü'nün de ait olduğu kesim) Toprak renkler, nefti yeşil, gri, patlıcan moru, soluk bordo... Kullanılan renkler kirli, ölü renkler... Canlı hiçbir renk kullanılmıyor. Kıyafet ön plana çıkmamalı çünkü. Kumaşlar: Pazen, basma, pamuklu, viskos.
Alt sınıf: (Köylüler ve ırgatlar) Şalvarlar, yemeniler, tülbentler.
* Çalıştığı diziler: Şehnaz Tango, Artiz Palas, Erkekler Ağlamaz, İstanbul Şahidimdir, Hatırla Sevgili.
Filmler: Dönersen Islık Çal, Yeşil Işık, Filler ve Çimen, Temmuzda.
Reklamlar: Sana, Yapı Kredi, Tokai, Ali Desidero, Doritos. Ayrıca, İngiliz, Alman, Fransız ve Amerikalılarla pek çok yapım.

Kostüm bilgileri kaynağı: http://pazarvatan.gazetevatan.com/haberdetay.asp?hkat=51&hid=14364; 04.10.2009.

Comments

  1. MERHABA JALE BLOGUN COK GÜZEL BIR SEY ISTIYORUM SENDEN LÜTFEN HANGI YAZI TIPINI KULLANIYORSUN GERCEKTEN COK BEGENDIM YAZI TIPINI LÜTFEN CEVAP istersen buraya cevap yaza bilirsin tomundjeryy@live.de

    ReplyDelete
  2. begendigine cok sevindim. uzun suredir guncelleyemesem de senden boyle bir yorum gormek cok mutlu etti beni. tesekkurler:) fontu begenmene de cok sevindim. ben de cok sevdigim icin secmistim:) adı: Century Gothic..gunesli gunler olsun...

    ReplyDelete
  3. Umarim blogunuzu güncellemeye devam edersiniz cok begendim blogunuzu.
    Bende yazi tipinizide cok begendim ama bloggerda bu yazi tipi yok siz daha sonradan mi eklediniz ve nasil eklediniz onuda yazarsaniz cok seviniriz :)

    ReplyDelete
  4. Cook tesekkür ederim canim fakat ben bu yaziyi blogumda bulamadim acaba sonradan mi ekleniyor. sen nasil yaptin mümkünse onuda yazabilirmisin

    ReplyDelete
  5. guzel sozleriniz icin cok tesekkurler.:) cok mutlu oldum. tam da blog.a tekrar baslamayi dusundugum bir haftada bunlari duymak daha da heveslendirdi beni:) en kisa surede tekrar geliyorum:)
    yazi tipine gelince. evet kendim ekledim.
    html edit bolumunde, yazi tipi adi gordugum her yere tek tek century gothic yazdim. sonra da kaydettim:) umarim yardimci olabilmisimdir. bisi olursa cekinmeden yine sorun lutfen..gunesli gunler:)

    ReplyDelete
  6. Vallaha umarim dönersin bloguna tekrar :) Ama kötü haber sana :) Hanimin ciftligi final oldu :)))) Ve hemen cekinmeden bir sey sorayim :) bu edit bölümüne nasil yazdin yani anlamadim vallaha bir sey :)

    ReplyDelete
  7. aman olsun bitsin. cok uzamisti:)
    yazma olayina gelince. design'dan edit html'ye git. orada uzun yazilar-kodlar var ya oradaki font isimlerini tek tek degistiriyorsun:) desem olur umarim:)

    ReplyDelete
  8. canim merhaba biraz önce post yayinlamisin ama geri kaldirmissin .... nedenki.... birde bu yazi türüne bayiliyorum demistim ya hani yukarda :) ama ben bit türlü yapamadim :(

    ReplyDelete
  9. yok tatlım, körelmişim neyi nasıl yaptığımı unutmuşum ondan bi duraksama oldu teknik anlamda:) yazıyı yapamamana çok üzüldüm :( neden öyle oldu acaba:( sen design.ın içindeki tüm font isimlerini, manual olarak tek tek century gothic yazarak değiştirdin mi??

    ReplyDelete
  10. evet hepsini yaptim ama bir türlü olmuyor belki bir hata yapiyorumdur kimbilir

    ReplyDelete
  11. :(( hay Allah cok sinir:( ben de ne diycegimi bilemedim, sırf öyle yaptım cunku:(

    ReplyDelete

Post a Comment