Dört Anlaşma..uymalı, unutmamalı, uymalı, unutmamalı..

Moralimin oldukça bozuk olduğu ve (okuduktan sonra anlayacağım üzere) 4 anlaşmanın hiçbir kuralına uymadığım bir gün, hiç tanımadığım bir bayanın, dertlerimi dinledikten sonra ağzından çıkan ilk tavsiye “kesinlikle 4 Anlaşma kitabını okumalısın” idi. Goncacımsa hemen akabinde bir dahaki görüşmemize kitabı bana hediye etti. Sanırım en az 2 ay, tez kitaplarının yanında, tam karşımda, göz seviyemde durdu gitti. Ve bir gün yine 4 anlaşmanın hiçbir kuralını uymadığım, yerle bir ettiğim bir akşamüzeri, ağlayarak odama çekildiğimde yine gözüme ilişti. Ama bu sefer elime aldım ve şaka gibi bir şekilde bir saat içinde bitirdim. Ardından ilk hatırladığım ablama hemen mesaj atıp “şu an deli bir kitap okudum, eve geldiğinde acil anlatmam lazım” oldu. İkinci yaptığımsa hemen annene gidip ona anlatmam. Evet beni gerçekten bu kadar etkilemişti. Her ne kadar bugüne kadar bu tarz binlerce kitap yazılmış ve ben yüzlercesine duysam da, ve aslında yazılanları hep biliyor olsak da, sanırım arada bir, bir şekilde bunları kendimize hatırlatmamız gerekiyor. İnsanoğlu enteresan bir varlık. Her şey unutuluyor. Bir şekilde bunları hep hatırlayıp, hatırlatıp o yolda zik zak çizerek de olsa gitmeye devam etmek gerek...
Bu vesileyle 4 Anlaşma’yı bir daha hatırlayacak olursak:
Dört Anlaşma - Don Miguel Ruiz
Birinci Anlaşma: Sözünüzü özenle seçin
İkinci Anlaşma: Kişisel algılamayın
Üçüncü Anlaşma: Varsayımda bulunmayın
Dördüncü Anlaşma: Elinizden gelenin en iyisini yapın
The Four Agreements - Don Miguel Ruiz's Code For Life
Agreement 1: Be impeccable with your word
Agreement 2: Don’t take anything personally
Agreement 3: Don’t make assumptions
Agreement 4: Always do your best

Not 1 (TR): Ne yazık ki, bana tavsiye eden bayanın da altını önerirken çizdiği ve benim de açıkça gördüğüm üzere Türkçe çevirisi o kadar iyi değil:(
Not 2 (ENG): I just found out that Ruiz's new book is in the market now! It's called 'The Fifth Agreement: A Practical Guide to Self-Mastery'. For now, just in English. Its a sequel of the New York Times bestseller for over seven years, The Four Agreements. For more: http://www.miguelruiz.com/index.php?p=Books#book1

Comments