Jane Eyre... gerçek anlamda hayat buluyor!..



Belki de en sonda söylemem gerekeni en başta demiş olacağım ancak içim hemen haykırmak istiyor: “mükemmeldiiiiiiiiiiiiii”........

Ne zamandır yazmak istediğim ve çok uzun zaman önce izlediğim, 4 bölümlük bir mini dizi ‘Jane Eyre’.....Charlotte Brontë’nin aynı adlı Jane Eyre uyarlanan eserinin kaçıncı uyarlaması bilmiyorum ancak bence en iyisi. Yıllar yıllar önce lisanstayken yine BBC Prime’da ‘Crime and Punisment’ı seyretmiş ve hasta olmuştum. Bu kadar iyi oyuncu seçimi, dekor, oyunculuk görmemiştim. Yazar kendi yapsa ancak bu kadar iyi yapardı. Hani nerdeyse kitaptan daha iyi diyecek kadar.. Kitabı okurken kafamda ne nasıl canlandı ve resimlendiyse aynısını gümüş ekranda görmek hem heyecanlandırmış hem mutlu etmişti beni.

Ve aynısını yıllar sonra Jane Eyre serisi için hissettim. Başta Jane karakteri sonra Edward’ı oynayan kişilerin oyunculuğu olağanüstüydü. Bir kere tip olarak bu kadar uyması bence gerçekten büyük başarı.. Giysiler, müzik, dekor, verilmek istenen his-duygu .....her şey ama her şey tek kelimeyle muhteşemdi. Hiç bitsin istemedim. Sanki bildiğim tanıdığım birinin yaşamını onun ağzından arkası yarın şeklinde izliyormuşum hissi verdi bana. Eminim bir kez daha seyredeceğim. BBC sanırım bu işi gerçekten başarıyor. Keşke TRT de bizim klasiklerimize bu kadar güzel hayat verebilse.......
Jane’i en ama en kısa sürede izlemenizi şiddetle tavsiye ederim.........

Comments

Popular Posts